Tonen hoor je. Ritme voel je. Altijd.
- Nico Verspaget
- 20 uur geleden
- 1 minuten om te lezen
Zelfs als we het niet kunnen uitleggen, weten we dat het ritme niet klopt.
šµ In muziek kun jeĀ valsĀ zingen. Dat hoor je, maar dat moet je wel leren herkennen.
Een baby hoort niet direct of een toon vals is. Gehoor voor zuiverheid ontstaat pas door ervaring, door het opgroeien in een bepaalde muzikale cultuur. Daarom klinken toonladders ook anders in verschillende delen van de wereld.
Maar ritme?
š« RitmeĀ voelenĀ we. Altijd. Overal.
Dat zit in ons DNA.Ā Een baby merkt zelfs dat een ritme verandert.*Ā
Ritme is universeel.
Daarom is ritme zo krachtig, ook binnen organisaties.Als het ritme in een bedrijf niet klopt, raakt iedereen uit balans, ook al kan niemand precies zeggen waarom. Het wordt gemist als het er niet is.Ā
Door ritme bewust te organiseren binnen teams, in werkprocessen, in samenwerking, in communicatie, voorzie je medewerkers in een fundamentele, natuurlijke behoefte.Ā
Met als resultaat:- Meer focus
- Meer verbinding
- Meer vertrouwenĀ
- Minder stress
- Sterker teamwork
Stel je voor dat dit allemaal aanwezig is in jouw organisatie...
Hoeveel makkelijker wordt het dan om samen Ʃcht beter te presteren?
Jan de Harder - Partner bij Solventa nav een Business Beat workshop:
"Door actief samen te spelen en gebruik te maken van de vele verschillende muziekinstrumenten, ervoeren we op intensieve en muzikale wijze wat teamwork, leiderschap en heldere communicatie betekenen. Een absolute aanrader!"

nav onderzoek door de Universiteit van Amsterdam
Comments